Απόψε είχαμε στο Γυμνάσιό μας συνάντηση γονέων-καθηγητών για ένα δύσκολο τμήμα που παρουσιάζει προβλήματα προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον, προβλήματα συμπεριφοράς, προβλήματα πρόσληψης της γνώσης κ.λπ. Όλοι οι γονείς ρωτούσαν, αγωνιούσαν, όλοι οι καθηγητές έδιναν οδηγίες, και αγωνιούσαν επίσης για όλα τα παιδιά της τάξης. Κάθε γονιός για το δικό του, κάθε καθηγητής για 20 ή 30. Αυτό είναι το θέμα. Έτσι σκέφτηκα να δώσω στους γονείς ένα μήνυμα, που ίσως βοηθήσει στην εκπαιδευτική πορεία του παιδιού. Δυστυχώς, το παιδί, όταν γίνει μαθητής, χάνει κάθε άλλη ταυτότητα και είναι μόνο ΜΑΘΗΤΗΣ. Τα μετράμε όλα σύμφωνα με τις επιδόσεις του στο σχολείο. Λάθος μέγα αυτό, αλλά αν επιμένουμε να το κάνουμε, τουλάχιστον ας το υποστηρίξουμε κατάλληλα. Επειδή όλοι μας -κακά τα ψέματα- θέλουμε τα παιδιά μας να προχωρούν στο σχολείο, οφείλουμε να παρακολουθούμε την πρόοδό τους πιο ενεργητικά. Δηλαδή, μπήκε το παιδί στο γυμνάσιο; Πρώτον: του μιλάμε για τις νέες του υπευθυνότητες ως πιο μεγάλο παιδί πια -ευγένεια προς τους μεγαλύτερους, όχι κινητικότητα στην τάξη, προσήλωση στον καθηγητή, σημειώσεις-, αλλά όμως ελέγχουμε τα γραπτά του στο σπίτι , όπως όταν ήταν στο δημοτικό. Έλυσε την άσκηση; αν όχι γιατί; μήπως δεν κατάλαβε την εκφώνηση; μήπως θέλει τη βοήθεια του γονιού;
Ο γονιός δεν είναι δάσκαλος και δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει αυτό. Αν όμως επιλέξει να βοηθήσει το παιδί, τότε αυτός είναι ο μόνος δρόμος, διότι το δημόσιο σχολείο, με τους 20 ή 30 μαθητές στην τάξη, κακά τα ψέματα και πάλι, δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα όπως θα θέλαμε όλοι. Μακάρι να ήταν τα πράγματα διαφορετικά -αυτό εύχονται γονείς, καθηγητές, υπουργοί και μαθητές. Όμως δεν είναι. Λίγη βοήθεια λοιπόν από τους γονείς, ίσως έσωζε λίγο την κατάσταση.
Δεν ξέρω αν κάποιος έχει διαφορετική άποψη. Αν έχει, ας την ακούσουμε.
Ο Νότιος Άνεμος φιλοδοξεί να γίνει ένα ταξίδι. Πάρτε μαζί σας διαφορετικά πράγματα:άλλοτε θα χρειαστείτε αδιάβροχο και μπότες, άλλοτε άθλητικά παπούτσια για ανάβαση, κι άλλοτε βραδινό επίσημο ένδυμα για τα καλοκαιρινά βράδια.Η φωτογραφική μηχανή κι η κάμερα είναι βάρος.Οι βαθιές ανάσες και τα ατενιστικά βλέμματα θα τα αντικαταστήσουν πιο αποδοτικά.
ΓΙΑ ΜΕΝΑ...
- Στέλλα
- Είμαι ένας άνθρωπος που μπαινοβγαίνει στους εθισμούς του όπως οι άλλοι μπαινοβγαίνουν στα δωμάτια του σπιτιού τους. Γι' αυτό φρόντισα να έχω πολλούς, ώστε να μην πέφτω στην παγίδα της απεξάρτησης. Μου αρέσει να ταξιδεύω. Τα πιο συχνά λιμάνια που πιάνω είναι η εξωτική Λογοτεχνία, τα βαθιά νερά των συναισθημάτων, οι μυστηριακές ανθρώπινες σχέσεις, οι σκοτεινές υπαρξιακές ανησυχίες. Μου αρέσουν τα αστεία, όσο και ο αέρας που αναπνέω. Ειδικά αν είναι καθαρός και διαυγής... Καθαρό και διαυγή αέρα βρίσκω στα βιβλία, στους ανθρώπους που αγαπώ, στην προσφορά στον Άλλο που με κοιτά με μάτι υπολογιστικό, καχύποπτο και απαγορευτικό. Χαμογελάω και ανασηκώνω τους ώμους. Μια παρέα όπου θα ανταλλάσαμε απόψεις για λογοτεχνία, εμπειρίες και συγγραφή θα ήταν επίσης διαυγής αέρας. Ή θα μπορούσε να είναι.
5 σχόλια:
Συμφωνώ και επαυξάνω! Οι γονείς πρέπει να έχουν και εκπαιδευτικό ρόλο, χωρίς να αντικαταστούν τον εκπαιδευτικό...
Δύσκολες εποχές, άραγε έτσι να ήταν πάντα, νομίζω, όχι!
Την καλημέρα μου φίλη!
Hm, Στέλλα, δυστυχώς σ' αυτή τη χώρα έχουν μπλεχτεί οι όροι, οι ρόλοι, όλα... Και δεν φταίει κανείς δάσκαλος -με την ευρεία έννοια του όρου, άλλωστε δάσκαλος είναι μια παλιομοδίτικη μα τόσο άγια λέξη- ούτε κανείς γονιός χωριστά. Είναι συλλογική η ευθύνη. Και δεν είμαι υπέρ του να παίζει ο γονιός τον ρόλο του φροντιστή ή του contrôleur σε θέματα που αφορούν στη σχολική δραστηριότητα. Από την άλλη, επειδή δεν είμαι σε ένα σχολείο με 30 παιδιά 15 ετών, σέβομαι τα συμπεράσματα της εμπειρίας σου.
Zητώ ταπεινά συγγνώμη. Εγώ ήμουν ο Nico, που ξέχασα να συνδεθώ και έγραψα με το ψευδώνυμο κάποιας. Λοιπόν, με την ευκαιρία του σχολίου, θα ήθελα να πω ότι ποτέ μου δεν πίστευα στην πολλή δουλειά για το σπίτι, αλλά σε μια πιο δημιουργική εκπαίδευση, που θα τελειώνει στην αίθουσα διδασκαλίας και θ' αφήνει το μαθητή πιο ελεύθερο το απόγευμα. Μια εργασία κάθε εβδομάδα ανά μάθημα, εκτιμώ πως αρκεί. Άλλωστε το θέμα δεν είναι η εκμάθηση, αλλά η προσέγγιση στην επιστημονική σκέψη.
Θα ήθελα κι εγώ να είναι λιγότερο πιεστικό το σχολείο μας. Ιδανικά θα έβλεπα μια εκπαίδευση που τα παιδιά θα άκουγαν το δάσκαλο την ώρα που τους μιλάει, θα κατανοούσαν τις εκφράσεις του, και όταν θα ερχόταν η ώρα για εξάσκηση, θα προσπαθούσαν να εφαρμόσουν όσα είπε ο δάσκαλος. Όπου δυσκολευόταν, ο καλός δάσκαλος θα έσκυβε πάνω τους. Αν δεν έβρισκε χρόνο, θα έδινε σχόλια για να βελτιωθεί το πρόβλημα του μαθητή. Και ξανά εξάσκηση, πάλι και πάλι και πάλι. Κι αφού αυτό το θέμα εξαντληθεί αξιοπρεπώς, να πηγαίναμε παρακάτω. Να γελούσαμε, να κάναμε κανένα αστείο, να νιώθαμε δεμένοι και συνεργάτες στη γνώση.
Το 'τώρα'είναι τέτοιο που -νομίζω- πως αν δεν κάνεις εξάσκηση στο σχολείο, έπειτα στο σπίτι, έπειτα πάλι στο σχολείο, έπειτα πάλι στο σπίτι και μια τελική πρόβα τζενεράλε πριν γράψεις 'διαγώνισμα' πάνω στο θέμα, αν δεν τα κάνεις όλα αυτά, τα πιτσιρίκια δεν θα αποκομίσουν απολύτως τίποτα. Και αυτό δυστυχώς το βλέπω στα παιδιά της Β΄ και Γ΄ λυκείου: δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν κείμενο, δεν είναι σε θέση να κάνουν μια λογική περίληψη -συχνά θα ξεχάσουν τα σημαντικά. Οπότε καταλήγω πως θέλει πολύ εργασία στο σχολείο, αξιοπρεπή εξάσκηση στο σπίτι, και παρακολούθηση των μαθητών από πολύ κοντά, ώστε να δώσουμε στους μαθητές αυτό που πρέπει να πάρουν.
Εν τέλει κανείς δεν είναι σε θέση να μας βεβαιώσει ποια είναι η σωστή μέθοδος εκμάθησης, και πολύ με πικραίνει αυτή η 'πρωτοβουλία' που πρέπει να πάρει ο καθηγητής, ο 'αυτοσχεδιασμός' που τις περισσότερες φορές γίνεται εις βάρος των μαθητών. Δηλαδή το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ακόμα εκπαιδεύεται; θα μας πάρει πολύ μέχρι να καταλάβουμε πώς πρέπει να διδάσκουμε;
Προς surrealist: Πού θα πάει; θα καταφέρω να διαβάσω το θεατρικό σου!
Προς το παρόν έπεσε πολύ δουλειά με το σχολείο και προσπαθώ να παίξω την καλή δασκάλα. Η μόνη μου απόλαυση μετά τη δουλειά είναι να κάθομαι εδώ και να μιλώ με τους φίλους που απέκτησα σ'αυτό το blog.
Καλό βράδυ!!
Δημοσίευση σχολίου